Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
.

 

Mια γραφειοκρατικού τύπου απάντηση απέστειλε ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ στην ερώτηση του βουλευτή Λέσβου κ. Νίκου Σηφουνάκη για την πορεία των μελετών των οδικών αξόνων Καλλονής – Ερεσού – Σιγρίου και Καλλονής – Πέτρας. Η απάντηση  δεν δημιουργεί αισιοδοξία για την πορεία υλοποίησης αυτών των δύο μεγάλων και σημαντικών έργων για το νησί της Λέσβου, και την προοπτική ένταξης κατασκευής τους στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Δεν δίδεται καμία απάντηση στα ερωτήματα που αφορούσαν τις πολιτικές, που ακολούθησε συνολικά η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το ΥΠΕΧΩΔΕ από κοινού με το τέως Υπουργείο Αιγαίου και νυν Εμπορικής Ναυτιλίας και την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου από το 2004 μέχρι σήμερα.
Δυστυχώς οι συμβάσεις ανάθεσης των δύο μελετών που δρομολογήθηκαν και υπογράφτηκαν στις 29.08.203 και 09.06.2003 οι οποίες προέβλεπαν χρόνο παράδοσης τους 18 μήνες, βρίσκονται, ύστερα από πέντε χρόνια, ακόμη στο 2ο στάδιο εκπόνησης, χωρίς να έχει ανατεθεί το 3ο και τελικό στάδιο ολοκλήρωσής τους.
Βεβαίως μπορεί να δεχθεί κανείς ότι σε μεγάλες μελέτες υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες και πολλές φορές εμφανίζονται διαφωνίες μεταξύ μελετητών και υπηρεσιών, καθώς και γραφειοκρατικές εμπλοκές που οδηγούν την ολοκλήρωση των μελετών με καθυστερήσεις.
Όμως γι' αυτό υπάρχουν οι πολιτικές ηγεσίες, για να παρεμβαίνουν προς συνδρομή αλλά και έλεγχο των υπηρεσιών αν σ' αυτές οφείλονται οι καθυστερήσεις. Εδώ όμως τα 5 χρόνια καθυστερήσεων είναι πάρα πολλά για να δικαιολογείται η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ με γραφειοκρατικές απαντήσεις χωρίς ν' απαντά για τις δικές της πολιτικές ευθύνες. Και πολιτικές ευθύνες υπάρχουν και αφορούν την οπισθοδρόμηση των διαδικασιών εκτέλεσης των δημοσίων έργων, με τις αλλοπρόσαλλες αλλαγές του νομικού πλαισίου από το ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς και την εγκατάλειψη των έργων των νησιών ύστερα από την ουσιαστική διάλυση του Υπουργείου Αιγαίου, το οποίο ήταν φορέας χρηματοδότησης των δύο έργων.
Και να θυμηθεί κανείς ότι για τα έργα αυτά είχε κάνει και προεκλογικές εξαγγελίες, το 2004, στην ΜΥΤΙΛΗΝΗ ο σημερινός Πρωθυπουργός και μάλιστα για  έργα που είχαν ήδη ξεκινήσει το 2003 με την κατεύθυνση του τότε Πρωθυπουργού κ. Κώστα Σημίτη και τις συνεχείς ενέργειες του τότε Υπουργείου Αιγαίου.
Τέλος όσον αφορά στις χρηματοδοτήσεις των μελετών με το επί πλέον κόστος που προκύπτει λόγω της μεγάλης χρονικής υπέρβασης των 5,5 ετών, το ΥΠΕΧΩΔΕ απλώς αναφέρει ότι το θέμα εκκρεμεί στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Ελπίζω να υπάρξει λύση, τόνισε ο κ. Σηφουνάκης, αν και δεν είμαι αισιόδοξος, γιατί διαφορετικά αυτό θα είναι και η ταφόπλακα για τα δύο μεγάλα αυτά έργα που με τόσο αγώνα και σκληρή δουλειά δρομολογήσαμε την περίοδο 2000-2004.
Δυστυχώς με την μακαριότητα και την αδιαφορία των κεντρικών και των τοπικών κυβερνητικών παραγόντων καθυστέρησε η ολοκλήρωση των μελετών επί 3 ½ χρόνια αδικαιολογήτως.
Προσωπική μου διαπίστωση είναι πως η σκανδαλώδη καθυστέρηση ολοκλήρωσης των μελετών είναι σκόπιμη, διότι διευκολύνει την κυβέρνηση για να δικαιολογήσει στη συνέχεια την μη ένταξη των δύο σημαντικών αναπτυξιακών έργων του Νομού στο ΕΣΠΑ 2007-2013 (Δ΄ΚΠΣ), προκειμένου να μεταβιβάσει τις πιστώσεις σε άλλα έργα, άλλης περιοχής, που αποτελούν φαίνεται δική της προτεραιότητα.
Καλώ τον κ. Περιφερειάρχη και τον κ. Νομάρχη να αναλάβουν τις ευθύνες τους, δεδομένου ότι η ηγεσία του τ. Υπουργείου Αιγαίου που κατοικοεδρεύει «στας Αθήνας» ασχολείται με «συστάσεις εταιρειών  μαϊμού» και ζει το ραχάτι της.
Χορτάσαμε παχιά λόγια, η Λέσβος δικαιούται αυτά τα έργα που ο αναπτυξιακός  τους χαρακτήρας είναι πασιφανής και αναγκαίος όσο ποτέ».